PUSH
Â

Para Pengikut----->


Thursday 18 August 2011

5 sifat lelaki yang HARUS dihindar

:.ASSALAMMUALAIKUM WBT.:

Salam Ramadhan dan 1 Malaysia buat semua..Cerita yang hendak aku kongsi adalah tentang jenis lelaki yang sepatutnya kita hindar...macam lagu Aliff Satar-Lelaki Seperti Aku :

"Memang tak ada lelaki seperti aku
Tapi yang lebih baik banyak
Memang tak ada lelaki sehebat aku
Tapi yang lebih hebat banyak

Maka tak perlu kau susah hati
Banyak lelaki yang bisa kau pilih
Untuk kau jadikan sandaran hati"


Bukan untuk provokasi cuma untuk berkongsi supaya gadis-gadis lebih berhati-hati kan??






5  Jenis lelaki yang patut dihindar :


LELAKI TIDAK SETIA

Paling penting memang wajib elak...Tanya HATI la baik lelaki atau perempuan masing-masing ingin pasangan yang setia kan..Jadi kalau kita nak pasangan kita setia cuba jadi setia. Jangan pula sia-siakan seseorang yang setia xpernah curang dengan kamu. Tapi kamu pula cuba bermain cinta dengan orang lain..Ingat la jangan sampai "Yang di kejar xdapat, yang di gendong berciciran pula" huhu

LELAKI TIDAK JUJUR

Di awal percintaan kerana terlalu mahu menjaga hati kamu, si dia tidak mahu berterus-terang tentang dirinya kisah masa lalu. Contoh "Saya xreti la nak cerita" xmungkin kan kita sering hendak tanye sahaja..Jadi bila sesuatu rahsia yang dia simpan terbongkar siapa yang akan di persalahkan sebenarnya??

LELAKI TIDAK BERPENDIRIAN

Lelaki jenis ini memang sepatutnya kita hindar. Kalau tanya semua lelaki di dunia ini majoriti "Gentle" tapi kalau lelaki macam gini susah la...Contoh saat mula-mula perhubungan "Saya sayang awak..Dalam HATI saya hanya ada awak seorang" tapi sekarang pula "Saya sayang awak...TAPI kita jadi kawan dulu ok x?" bak kata orang Indonesia GOMBAL tau!

LELAKI TIDAK MENGAMBIL BERAT

Kadang-kadang lelaki susah nak tunjukkan yang mereka Caring kat pasangannya cuma biasa la perempuan seringkali inginkan perhatian. Menanti panggilannya cukup la beberapa saat asalkan dapat mendengar suara pujaan hati. Tapi ini tidak dalam sebulan boleh kira berapa kali sahaja call semuanya sms jerk..Tu sebenarnya tanda-tanda dia tidak ikhlas dekat kamu ye!!

LELAKI YANG TIDAK BERSUNGGUH-SUNGGUH

Lelaki macam gini sangat memualkan...Yelah jika kamu tanya tidak pernah hendak berkata dari hati dia..Contoh "Ikut kamu saya ikut jerk" Setiap kali di tanya mesti jawapannya "Agak-agak awak?" atau "Mana-manalah saya xkisah" Penat kan xpernah ada jawapan yang pasti...Lebih baik kita tidak payah tanya senang xla sakit hati ~_~

Ini sebenarnya berdasarkan kajian sebenar di majalah tempatan serta pengalaman...Jadi sebenarnya susah kita hendak cari orang yang benar-benar ikhlas dekat kita kan...Bukan meminta tapi sering tersalah pilih..Kenapa zaman percintaan Ibu-Bapa kita dulu mudah dan alhamdulillah kekal sampai sekarang.Kalau boleh bila kita memang niat hendak memiliki hati seseorang harap jangan sesekali kita kecewakan.

Tepuk dada tanya HATI ^_^


P/S : Tiada kasih yang lebih manis dari Jatuh Cinta, dan tiada kasih yang lebih ngeri dari Putus Cinta~

6 comments:

Syarmila Sari said...

Ayat lu tajam menikam ye sis ha3

Ayin Torres said...

Untuk di jadikan pengajaran sari

PEACE ^_^

Anonymous said...

blaja2.. lom khatam lg bab2 cinta neh hehe
~dila~

Ayin Torres said...

Pengalaman mengajar erti hid0p...I w0nder who's my prince charming...Pasni xsalahkan klu kite agak CHOOSY sbb trime seadanye pon xpnh dhargai so better lps ni mmilih sikit...kne DEMAND huhu

Anonymous said...

its ok..bl jodoh da dkt, u dont have to look the other way anymore..just leave it everything to Allah..he'll guide u k =)

~dila~

Ayin Torres said...

Yes insyaALLAH ur find ur way by Maher Zain ^_^

Post a Comment

Tangan sedang menaip ~